reklama

Šumiac - dedinka pod Kráľovou hoľou

Nádherné miesto kde zastal čas. Ideálne na oddych od ruchu veľkomesta, obklopené horami a zeleňou. Milí ľudia, ktorí sa držia svojich tradícií a hrdo ich prezentujú. Pre večne uponáhľaných ľudí túžiacich po oddychu je takáto dovolenka to pravé. Pripájam pár záberov, ktoré vo Vás dúfam tento pokoj aj napriek tomu, že je pondelok, vyvolajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

Prvé zmienky o Šumiaci pochádzajú z 15. storočia. Dedinka leží hlboko v horách, pod Kráľovou hoľou. Drsné podnebie kompenzujú veľmi milí ľudia. Aj napriek tomu, že je august, stále je tu nevyspytateľné počasie, ktoré sa môže každú chvíľu zmeniť, ja som však veľmi rada, že sme vystihli nádherné slnečné počasie a môžem Vám túto dedinku aspoň pár fotkami priblížiť.  

Obrázok blogu
Obrázok blogu

V dedine je gréckokatolícky chrám, ktorý mal v roku 2007 rozsiahlu rekonštrukciu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Prechádzkou po dedine som sa preniesla do iného sveta, najmä uličkou s typickými starými chalúpkami, kde stále ľudia žijú svoje každodenné životy. Ženy nosia každý deň ozdobnú pokrývku hlavy - čepiec, na slávnostné príležitosti si naň dajú ešte ozdobnú šatku. Ručne vyšívané kroje a ozdoby ma fascinujú, zručnosť týchto žien je skutočne obdivuhodná. Ľudia hovoria pohronským nárečím, ktoré sa odlišuje od stredoslovenského. Pre začiatočníka je určite vhodný šumiacko-slovenský slovník, ktorý môžete nájsť i na oficiálnej stránke tejto dedinky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pre návštevníkov je určite lákadlom výnimočné múzeum zvoncov. Dedina žije viacerými podujatiami, napríklad Krňačkové preteky (špeciálne sane na sneh) alebo Zvrchovanosť, kde sa pripraví veľká fatra. Aktívne tu funguje i folklórny súbor Šumiačan, ktorý nás reprezentuje už dlhé roky i v zahraničí.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Páči sa mi, keď sa v tejto modernej dobe udržuje folklór. Som veľmi rada, že stále máme na Slovensku miesta, kde ním ľudia žijú. Aj keď takéto dedinky už prakticky vymierajú, čo mi je veľmi ľúto, vždy takéto miesta rada navštívim. Šumiac má mladého starostu, ktorý sa stará o život v dedine. Nedávno bolo postavené nové multifunkčné ihrisko, kde je aj tenisový kurt. Sám sa zúčastnil i menovania nového kňaza v dedine, kde sa ľudia poznajú a pomáhajú si navzájom. Takéto miesta ma veľmi priťahujú a sú to opäť tie chvíle, kedy som hrdá na to, že pochádzam z takej krásnej krajiny, akou je Slovensko.

Eva Holá

Eva Holá

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek vnímajúci svet i z iného uhla pohľadu, milujúci prírodu a hľadajúci pokoj v duši. Zoznam autorových rubrík:  Moje postrehySvet okolo násAch, tie vzťahyNa zamyslenie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu