reklama

Keď sa z dôverného rozhovoru stane rozhovor verejný

Nastalo obdobie zvýšenej návštevnosti doktorov, nedávno som sa i ja za týchto okolností zúčastnila nie veľmi príjemného zážitku. Neviem, či by ktokoľvek z nás bol spokojný, keby si jeho kompletnú diagnózu aj celý rozhovor vypočula celá čakáreň. Ja to považujem za dosť intímnu záležitosť, bohužiaľ, nie všetky ambulancie boli navrhnuté tak, aby spĺňali tieto kritériá...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)
Obrázok blogu

Nestalo sa to prvýkrát, čo som sedela v jednej čakárni, kde je pre viacerých doktorov spoločná chodba. Sedeli sme na lavičkách a čakali, kedy sa nás lekári ujmú a my môžeme ísť naspäť domov. Všetci sme čakali pripravení zaútočiť na tie naše dvere, ktoré sme hypnotizovali, rovnako ako to robila jedna veľmi milá starká, ktorá prišla v sprievode svojho syna. Dostala sa dovnútra, v čakárni opäť nastalo hrobové ticho a vtedy to prišlo.

Vyzlečte sa a ukážte mi, čo Vás trápi... Fúúha, to máte nejaké zväčšené, ľahnite si prosím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pani doktorka, stále ma to veľmi svrbí, dajte mi nejakú mastičku..

No, takže máte plesne, budete si to potierať tri krát denne touto vodičkou, ktorú Vám predpíšem, máte to celé červené. Stolicu máte pravidelnú?

A dosť... Toto sa nedá počúvať.

O chvíľku starká vyšla krivkajúc z ambulancie a vybrala sa smerom ku stojanu, kde mala kabát. V tom momente sa jej utvoril taký koridor, že som si vtedy uvedomila, že tá čakáreň nie je až taká plná, keď je tu stále toľko priestoru. Bolo mi tej starkej veľmi ľúto. Všetci na ňu hľadeli doslova so strachom, aby na nich náhodou tá jej choroba neskočila, popritom sa bežne v živote pohybujeme medzi väčšími špinavosťami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na mojej poslednej návšteve sa táto situácia zopakovala, obeťou bola mladá študentka, ktorá v ambulancii riešila svoje vredy a doktorke zodpovedala všetky otázky od súkromia až po pravidelnú menštruáciu...

Nech som sa snažila akokoľvek, nedalo sa tomu zabrániť. Je mi to veľmi nepríjemné, že som v podstate donútená počúvať rozhovory, o ktoré nemám žiadny záujem. Ambulancia sa totiž nachádza hneď za dverami, čiže všetci čakajúci si vypočujú všetko, či to chcú alebo nie. Vyriešiť by sa to dalo asi jedine tichou komunikáciou s doktorkou.

Predstavte si, že v čakárni stretnete sympatického muža, krátite si čas spoločným rozhovorom a možno sa už vidíte aj na nejakej spoločnej večeri, veď človek nikdy nevie kde toho pravého stretne, no a potom si o ňom nechtiac vypočujete niečo, po čom by ste tú čakáreň najradšej ihneď opustili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, možno sa tomu už nedá v tomto prípade zabrániť, ale toto sú veci, ktoré by určite vadili každému z nás a ja už môžem len dúfať, že pán doktor bude mať len príjemné prípady...

Eva Holá

Eva Holá

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek vnímajúci svet i z iného uhla pohľadu, milujúci prírodu a hľadajúci pokoj v duši. Zoznam autorových rubrík:  Moje postrehySvet okolo násAch, tie vzťahyNa zamyslenie

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu